5 faktów, których nie wiecie o motocyklach Bajaj

5 faktów, których nie wiecie o motocyklach Bajaj
26 września 2019

Od 2018 roku Xroad jest autoryzowanym przedstawicielem firmy Bajaj, producenta między innymi motocykli Pulsar i Dominar. W naszym sklepie znajdziecie tegoroczne modele motocykli w najlepszych cenach. Jeśli nigdy dotąd nie mieliście okazji przetestować tych maszyn – zapraszamy do wypożyczalni. Możecie wypożyczyć motocykle na weekend lub któreś słoneczne popołudnie i sprawdzić, jak rodzą sobie na pięknych beskidzkich trasach. Oferujemy serwis zakupionych maszyn, a na życzenie klientów pomagamy w ich rejestracji. Na bieżąco uczestniczymy w szkoleniach oferowanych przez firmę Bajaj, by jak najlepiej dbać o wasze motocykle i zaoferować Wam to, co Pulsar i Domiar mają najlepszego. 

To prawda, że Bajaj niedługo jest na polskim rynku, stąd niewiele osób zna tę markę, ale już zyskała ona sobie w naszym kraju ogromne grono miłośników. Co o marce warto wiedzieć?

W Polsce dostępne są przede wszystkim modele Dominar 400 i Pulsar RS 200, NS 200 i NS125.

Poniżej fakty, dzięki którym docenicie te motocykle.

#1 Gigant na rynku producentów

Bajaj jest trzecim co do wielkości producentem motocykli na świecie. Sprzedaje pojazdy pod własnym logo, ale produkuje też dla takich marek jak KTM czy Kawasaki. Od 2008 roku Bajaj Auto Limited jest ponadto właścicielem 48% udziałów KTM Power Sports AG, do którego należą marki KTM i Husqvarna. Tak, tak, jeśli uważacie, że jakaś hinduska firma nie ma prawa konkurować z kultowymi motocyklami KTM czy Kawasaki… to fakt jest taki, że wiele części i podzespołów tych firm powstaje tak naprawdę w jednej fabryce.

W całych Indiach jest to piąta pod względem wielkości firma, wyceniana w tej chwili na 13 miliardów dolarów. Bajaj eksportuje już do 76 krajów na całym świecie. Celem firmy jest produkcja na poziomie 10 milionów pojazdów rocznie. W obliczu ekspansji tego giganta na rynek europejski, trudno pozostać obojętnym.

W Polsce Bajaj Dominar zadebiutował w 2018 roku. Trudno przejść obojętnie wobec faktu, że Dominar 400 został niekwestionowanym liderem sprzedaży w segmencie 250-500 cm3 pojemności już w pierwszej połowie 2019 roku (źródło: dane PZPM za okres styczeń– czerwiec 2019). Sukces jest tym większy, że Dominar 400 był też liderem sprzedaży w roku 2018, który był przecież pierwszym pełnym rokiem od premiery zupełnie nowej marki Dominar na polskim rynku. Produkowany przez koncern Bajaj Auto Limited motocykl spotkał się zatem z bardzo dobrym przyjęciem przez polskich motocyklistów.

#2 Lider w kwestii nowoczesnych technologii

Nowoczesna technologia jest siłą napędową Bajaja. Nad jej rozwojem pracuje nieustannie 1400 inżynierów, a firma wydaje rocznie 22 miliony dolarów na badania i rozwój. Te liczby robią wrażenie! A poniżej wymieniamy kilka nowinek, w które wyposażone są motocykle Pulsar lub Dominar.

– Jednym z elementów składających się na sukces marki jest DTSi, czyli dwu- lub trzyświecowy zapłon cyfrowy. To zaawansowane innowacyjne rozwiązanie technologiczne wykorzystuje 2, lub 3 świece zapłonowe w głowicy cylindra. Ich pracą zarządza specjalnie opracowany inteligentny moduł cyfrowy CDI, a efektem jest szybsze i bardziej dokładne spalanie, co daje więcej mocy, wyższy moment obrotowy, przy jednoczesnej optymalizacji zużycia paliwa.

4-zaworowa głowica – skonstruowana z myślą o zmaksymalizowaniu wydajności procesu spalania i wymiany mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. Pozwala ona na zwiększenie dynamiki przepływu gazów, lepsze i szybsze oczyszczanie komory spalania z powstałych w wyniku efektu spalania produktów.
I) Zwiększa ilość dostarczanej mieszanki powietrza z paliwem.
II) Ułatwia stopniowe rozprowadzanie gazów wewnątrz komory optymalizując proces spalania.
III) Konstrukcja o dwóch zaworach wlotu i dwóch zaworach wydechu poprawia przepływ w silniku.
IV) Mniejsze i lżejsze zawory w porównaniu do standardowego silnika umożliwiają wyższe prędkości obrotowe i podniesienie osiągów.

– Specjalna komora rozprężna w układzie wydechowym – Skrót TEC w nazwie ExhausTEC, której zadaniem jest uzyskanie wyższego momentu obrotowego – to dodatkowa komora, inaczej zwana rezonatorem, o optymalnej i dyskretnej lokalizacji w układzie wydechowym pojazdu, zapewnia wyższe wartości odpowiadającego za dynamikę jazdy momentu obrotowego przy niższych i średnich obrotach silnika. Dzięki tej technologii wrażenia z jazdy ulegają poprawie, Silnik pracuje bardziej płynnie, a zużycie paliwa jest maksymalnie wydajne.

– Amortyzatory wyposażone w system SNS  –  Spring-in-Spring (sprężyna w sprężynie) opatentowany przez Bajaj Auto. Jest to rozwiązanie wykorzystujące 2 współosiowe sprężyny, założone na wspólnym mocowaniu tylnego amortyzatora. Każda ze sprężyn ma specjalnie dobraną, różną od siebie charakterystykę, co pomaga zyskać w pełni komfortową jazdę w każdych warunkach. Ten patent łączy zalety komfortowo zestrojonego zawieszenia przeznaczonego do długich podróży z możliwością szybkiego reagowania na zróżnicowane nawierzchnie i nierówności.

 

#3 Wygoda i komfort – lider w swojej klasie według recenzentów

Wszystkie nowinki technologiczne zastosowane w motocyklach Bajaj mają, obok zapewnienia bezpieczeństwa i optymalizacji kosztów, podnieść przede wszystkim komfort użytkowania pojazdu.

Nowoczesne podwozie oraz dynamiczny napęd świetnie uzupełnia niebanalna, sportowa stylistyka, której nie da się pomylić z żadną inną. Bogate wyposażenie jak soczewkowe reflektory z dodatkowymi światłami led, obła i podwójna tylna lampa w wersji Pulsar RS, czy rozbudowany kokpit z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem, pozwolą poczuć się jak na maszynie z dużo wyższej klasy pojemnościowej. Zarówno Pulsar jak i Dominar wyposażone są w wygodne kanapy, a dla pasażerów solidne uchwyty i również duże kanapy. Lekko działające i wysoce responsywne manetki oraz zwinna sylwetka pozwalają na komfortową jazdę zarówno po mieście jak i na trasach. Nie wierzycie? Obejrzyjcie choć jeden z wielu testów Bajaja na YouTubie lub przeczytajcie recenzje na stronach tematycznych. Nawet najwięksi sceptycy uznali, że w swoim przedziale cenowym Dominar czy Pulsar nie mają sobie równych, jeśli chodzi o komfort jazdy i osiągi.

Scigacz TV – https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=tjXf1NENnvY

https://www.scigacz.pl/Bajaj,Dominar,400,ksiaze,z,Indii,,test,31906.html

CODA Moto Vloghttps://www.youtube.com/watch?v=X1zkhoLDpI4

Dzidek – https://www.youtube.com/watch?v=Bo8nUWaz-to

 

# 4 Przyzwoita cena zakupu

Tegoroczny model  Dominar 400 w salonie kosztuje 14 999 zł, a za nowego Pulsara zapłacisz 7999 zł. To cena atrakcyjna, choć nie najniższa w tym segmencie. W przypadku motocykla o pojemności 125 – jego Japoński odpowiednik – Honda CB 125 F – kosztuje 12 200 zł, ale za Rometa ZK 125 FX zapłacisz mniej (5999 zł), z tym że produkuje się go Chinach, a nie w Indiach – i ma to ogromne znaczenie dla jakości jego wykonania. A zatem gdy połączymy jakość z ceną – Bajaj pozostaje liderem rynku.

 

#5 Koszty, które nie rujnują

Już wiemy, że Bajaj Dominar 400 w salonie kosztuje 14 999 zł. Czy niską cenę producent odbija sobie na wysokich kosztach serwisu? Niekoniecznie. W autoryzowanych serwisach obowiązkowe przeglądy po 1000 oraz po 5000 km, w ramach których wymienia się  olej silnikowy wraz z filtrem oraz ogólnie przegląda stan maszyny kosztuje około 400zł. Dla porównanie – przegląd w serwisie KTM-a po 1000 km kosztuje prawie 1000zł. Jeśli chodzi o osiągi w Dominarze to pojemność skokowa wynosi dokładnie 373 ccm. Moc maksymalna 35 KM przy 8 tys. obr/min., maksymalny moment 35 Nm przy 6500 obr/min. To pozwala na osiągnięcie setki w czasie nieco ponad 8 sekund (dokładnie 0-100 km/h w 8,23 s). Maksymalna prędkość w okolicach 150-160 km/h. Najprzyjemniejsza prędkość podróżna do 120 km/h. Apetyt na paliwo bardzo umiarkowany – w zależności od stylu jazdy od 3 do maksymalnie 4 l/100 km. Chociaż oczywiście – im szybciej, tym apetyt rośnie. Z kolei w Pulsarze NS 125  zasilany wtryskiem silnik wysysa z baku 2,5 l/100 km, a to oznacza, że paliwo na przejechanie 1 km NS-em kosztuje zaledwie kilkanaście groszy.