Co może powstać z miłości do rowerów? Zwłaszcza gdy jest to miłość elektryzująca?
LOVE + Elektryczny = Lovelec
Poznajcie dziś czeską firmę zajmującą się produkcją rowerów elektrycznych LOVELEC+. Choć może w Polsce mało kto z Was spotkał się z jej rowerami, firma z powodzeniem funkcjonuje na rynku już 11 lat w wielu krajach Europy. Specjalizuje się w produkcji rowerów elektrycznych.
Co je charakteryzuje? Naprawdę wysoka jakość za rozsądną cenę.
Dlaczego akurat Lovelec?
Wszystkie modele Lovelec są zgodne z obowiązującymi normami i przepisami, a przed wprowadzeniem na rynek bardzo dokładnie testowane. Marka oferuje dwuletnią gwarancję na wszystko (łącznie z akumulatorem, który jest najdroższą częścią roweru elektrycznego!) a także dożywotnią gwarancję na najwyższej jakości ramy aluminiowe.
Do niewątpliwych zalet należy również przystępna cena rowerów, którą możecie dodatkowo rozłożyć w naszym sklepie na raty 0%.
Jeśli nie macie doświadczenia w jeżdżeniu na rowerze elektrycznym, obawiacie się, czy poradzicie sobie z obsługą napędu i czy w ogóle taki rower zawiezie Was tam, gdzie chcecie ZAPRASZAMY DO TESTÓW. Rowery elektryczne są dostępne w naszej wypożyczalni. Jeśli zdecydujecie się na zakup roweru – koszt wypożyczenia zostanie odliczony od ceny zakupu.
Jeśli macie dodatkowe pytania – zachęcamy do wizyty i rozmowy. Postaramy się rozwiać Wasze wątpliwości i doradzić, który rower najlepiej spełni Wasze oczekiwania. Bo jest w czym wybierać. Lovelec oferuje zarówno rowery miejskie i popularne składaki jak i rowery trekkingowe oraz górskie. Możecie zakupić rower z baterią zintegrowaną lub do swojego ulubionego jednośladu dokupić zestaw tzw. kit i przerobić go na e-bike’a.
Jeśli interesuje Was zakup – zapraszamy również do lektury. Poniżej garść przydatnych informacji.
Zacznijmy od początku. Czym charakteryzują się w ogóle rowery elektryczne, komu są dedykowane, na co zwrócić uwagę, wybierając swój nowy rower spośród szerokiej oferty rowerów dostępnych na polskim rynku?
Rower elektryczny to mówiąc najprościej rower z silnikiem. Oprócz tego, że posiada pedały, które wprawia się w ruch siłą własnych mięśni, posiadają też „wspomaganie” odciążające rowerzystę i pozwalające na przejechanie trasy z dużo mniejszym wysiłkiem. W tym celu „zwykły” rower doposażony jest właśnie w silnik, akumulator, jednostkę sterującą, wyświetlacz i czujniki, by wszystko odbywało się w miarę prosto i intuicyjnie.
Napęd (czyli silnik) może być umiejscowiony w przedniej piaście (tzw. napęd przedni). Dobrze sprawdza się w rowerze miejskim i trekkingowym. Jest stosunkowo tani. Napęd tylny montuje się w tylnym kole, co daje większą sprawność przenoszenia siły napędu. Stosuje się go z powodzeniem w rowerach miejskich, trekkingowych, kolarkach, ale najlepszy jest na bezdroża. Napęd centralny – umiejscowiony blisko mechanizmu korbowego (tam, gdzie pedały) ze względu na swoją konstrukcję najmniej ingeruje we właściwości roweru. Jest najpopularniejszy w rowerach górskich i wszelkich ich odmianach.
Natomiast w zależności od sposobu działania, a w zasadzie uruchamiania napędu oraz innych cech, takich jak moc i prędkość, mamy następujący podział elektryków:
– Pedelec (ang. pedal electric cycle) – wspomaganie uruchamiane dzięki czujnikom tylko wtedy, gdy użytkownik naciska na pedały. Innymi słowy – wspomaganie nie pracuje, gdy nie pedałujemy. Asysta elektryczna działa do prędkości 25 km/h, a silniki mają moc nie większą niż 250 W.
– S-Pedelc, gdzie „s” bierze się od słowa „speed” – odmiana wspomagania pedałowania dla większych prędkości, najczęściej do 45 km/h (moce silników większe od 250 W).
– PoD Wspomagane tylko na żądanie (ang. power-on-demand) – silnik uruchamiany przez rowerzystę zwykle z manetki umieszczonej na kierownicy niezależnie od pedałowania. Ten typ napędu umożliwia jazdę bez pedałowania na samym silniku.
– Wspomagane hybrydowo – uruchamiane zarówno z manetki, jak i z czujnika pedałowania.
Warto zauważyć, że zgodnie z przepisami, rowerem elektrycznym niewymagającym rejestracji są tylko rowery poruszające się z prędkością do 25km/h. Te szybsze – powinny mieć tzw. homologację i być przygotowane do rejestracji. Na drogach są one traktowane jako motorowery.
Ustawa z dnia 1 kwietnia 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2011 r. Nr 92, poz. 530) definiuje rower elektryczny następująco:
Pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h.
Lovelec to przede wszystkim rowery typu pedelec wyposażone w pięciostopniowy mechanizm wspomagania. Im większe wspomaganie ustawisz, tym bardziej będzie ci silnik pomagał. Możesz więc przejechać swoją trasę szybciej lub pojechać dalej niż na zwykłym rowerze. Nie zatrzyma cię nawet stromy podjazd pod górę. Napęd elektryczny możesz oczywiście wyłączyć i jechać jak na zwykłym rowerze.
Jak wybrać rower elektryczny?
Przede wszystkim odpowiedz sobie na podstawowe pytania:
– Do czego będę używać roweru elektrycznego? Gdzie będę jeździł?
Jeśli chcę jeździć tylko w mieście, to nie potrzebuję wielu biegów w przerzutce ani widelec nie musi być amortyzowany i wybiorę rower miejski. Jeśli będę jeździć na dłuższe wycieczki w plenerze, to docenię pełen zakres wyposażenia, szerszy zakres biegów, amortyzowany widelec i wystarczającą pojemność akumulatora. Wtedy będę zainteresowany rowerem trekkingowym. Jeśli chcę przemierzać bardziej wymagające górskie szlaki, wybór jest oczywisty – rower górski.
– Jak daleko mogę pojechać?
Często pytacie nas o zasięg roweru – czyli o to jak daleko można pojechać zanim rower „padnie”. Zależy to od wielu czynników. Wpływ ma ukształtowanie terenu, stopień wspomagania, który możesz ustawić w 5 zakresach, masa rowerzysty (i jego ekwipunek), prawidłowe korzystanie z przerzutki, rodzaj nawierzchni, warunki atmosferyczne, a nawet temperatura powietrza czy ciśnienie w oponach.
Jednak najważniejszym czynnikiem jest oczywiście pojemność akumulatora. Pojemność jest podawana a Ah (amperogodzinach) lub Wh (wattogodzinach). Można to porównać do baku w samochodzie – im większy bak, tym dalej pojedziemy na jednym pełnym tankowaniu. Większość rowerów elektrycznych pracuje w systemie 36V – akumulator o pojemności 13Ah „wytrzyma” w tym systemie w optymalnych warunkach do 110km. Przy średniej prędkości 20km/h daje to około 5,5 h jazdy bez zatrzymywania.
– Na co zwrócić uwagę przy wyborze napędu?
Dla osób, które nie jeżdżą wyczynowo lub nie pokonują codziennie imponujących tras, nie powinno stanowić to większego problemu. Zwróćcie na pewno uwagę na wyważenie roweru. Zarówno silnik jak i akumulator to dość ciężkie elementy (średnia waga baterii oscyluje około 3 kg). Jeśli zależy nam na przednim amortyzatorze i z przodu umieścimy silnik – to z pewnością będzie miało to wpływ na przesunięcie środka ciężkości do przodu, co przy zjazdach wpłynie na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dobrym rozwiązaniem wielu modeli jest umieszczenie silnika w tylnej piaście koła i baterii z przodu w ramie. Taki zabieg sprawia, że rower jest dobrze wyważony i stabilny. Rowery górskie warto wyposażyć w napęd centralny – który zwykle obniża środek ciężkości. Dla początkujących rowerzystów dobrym rozwiązaniem jest napęd tylny odczuwany przez nich jako najbardziej naturalny. Jego zaletą jest również dowolność wyboru przerzutek – co w momencie, gdy wyczerpie się bateria – pozwoli na lekkim przełożeniu dojechać spokojnie do celu.
To oczywiście tylko garść przydatnych informacji. Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej, dajcie znać. Piszcie do nas na maila lub przez fb. Chętnie odpowiemy na Wasze pytania.
Zapraszamy do sklepu i wypożyczalni.